Masakan tengah hari yang sangat simple tetapi berkhasiat, 🙂

Biasanya bila saya masak masakan ini saya suka masukkan cili padi, tapi kali ni terpaksa masukkan cili kering sebab cili padi dah habis. hehe
Ramai kawan kata ini masakan asam rebus, yelah jugak sebab kita cuma rebus je semua bahannya. Masak asam rebus ni ada macam-macam cara dan ini yang sangat simple dan tak perlu bawang. Jadi kalau di rumah kehabisan bawang bolehlah cuba resipi ni.

Jom makan, 😉

image

image

Bahannya:

1)  Ikan senangin
2)  Asam keping, daun salam, cili kering, serbuk kunyit dan garam secukup rasa.

Bila air dalam periuk dah mendidih masukkan ikan dan semua bahan (2). Kecilkan api dan masak selama 20 minit.

Senangkan masak asam salam ikan senangin ni, pejam mata pun boleh buat..kan? 🙂

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s