Hari ke-3 kami di Takayama..

Awal pagi selepas sarapan, kami menanti kedatangan Midori dan jurubahasanya ke tempat penginapan kami untuk membawa kami ke Green Cooking Studio. Hari itu kami belajar buat sushi rice & sushi, sayur dengan sos egoma, sup miso dll. Bayaran seorang adalah lebihkurang RM240.
Sebelum tiba di cooking studio, kami singgah dulu di supermarket. Midori mahu pastikan barang-barang keperluan masak itu adalah halal dan memenuhi citarasa kami. Semua pekakas masak untuk hari itu pun Midori belikan yang baru. Bagus kan mereka ni?

Cuaca pagi itu sejuk dan hujan rintik-rintik… Green cooking studio ini terletak berdekatan dengan Miyakawa ‘morning market’. Studio ni tak besar sangat, cukup untuk 7 – 8 orang masak. Tempatnya memang bersih dan lengkap dengan pekakas dapur.

Some pictures…

Sesi memasak berjalan lancar dan menghiburkan. Alhamdulillah seronok dapat belajar buat sushi dan sebagainya… bagi saya yang suka makan sushi ni, rasa puas hati kerana tahu cara membuatnya.

Selesai dari kelas memasak, kami ronda-ronda bandar, beli teh hijau dan barang-barang lain untuk dibawa pulang..

3 thoughts on “Bercuti Di Nagoya, Jepun Part 7

  1. O.k la tu kalau dah belajar buat sushi bila pulang ke rumah bolih lah buat shusi sendiri jamu anak anak di rumah.dan buat miso dgn

Leave a comment