Sekarang saya tengah dok fikir, macam mana nak masak sayur pucuk paku bukit ini. Saya tak pernah makan dan juga tak pernah masak sayur ini. Sayur paku bukit nampak sama je dengan paku pakis yang biasa tu, cuma ia lebih besar. Kata pak cik yang jual sayur ini, rasa dan cara masak paku bukit ini tidak sama dengan paku pakis dan rasanya pun lebih sedap kalau kena gaya cara masaknya. Paku bukit tidak boleh dimakan dengan dicelur atau dimasak seperti biasa sebab sayur ini akan mengeluarkan banyak lendir. Ia sedap dimasak rendang, kena masak bagi lama di atas api sehingga kering.

Mmm…sehingga kini belum lagi mendapat ilham macam mana nak masak dengan sayur ini.

Anyway, kalau masakan saya sedap, insyaAllah saya akan poskan dalam blog ini nanti. Kalau tak ada tu bermakna tak sedap laa… 😀

SAYUR PAKU BUKIT
image

image

Advertisements

2 thoughts on “Paku Bukit

  1. Kadang kalu kita beli sayur pucuk paku di pasar, ada jer terselit setangkai dua pucuk yg jenis gini. Sedap la Nita… Masak ler kita nak tengok…!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s